EPIC LONDON- mezinárodní kurz pro svatební agentury

EPIC LONDON- mezinárodní kurz pro svatební agentury

16. listopadu 2018|INSPIRACE, VŠECHNY ČLÁNKY|exkluzivní svatba, svatební, svatba v Praze, kurz pro svatební agentury, exkluzivní svatby, svatba, svatby, svatební agentura, svatební agentura Praha, svatební koordinátorka, svatební design, svatební inspirace, luxusní svatba, svatební výzdoba, svatba na zámku

Profesi svatební koordinátorky dělám již 12 let. Za tu dlouhou dobu jsem si uvědomila jednu důležitou věc, která myslím platí obecně. Není až tak těžké se vypracovat mezi nejlepší, tedy samozřejmě, pokud k tomu máte základní předpoklady, ale nejtěžší je se mezi nejlepšími udržet.
Razím heslo, že změna je život a stagnace je konec, z čehož vyplývá, že je potřeba neustále na sobě pracovat, rozvíjet se, sledovat nové trendy a motivovat sama sebe k lepším výkonům. Zkrátka nevyhořet a nestagnovat, což někdy bývá těžké a člověk potřebuje nějaký impulz zvenčí.

A ten jsem hledala i já, až jsem narazila na stránky světové jedničky v plánování svateb www.sarahhaywood.com, která dle ocenění mnoha vlivných časopisů patří mezi TOP10 světových svatebních agentur. A velice mne překvapilo, že pořádá prestižní kurz pro svatební koordinátory, kam se sjíždějí profesionálové z celého světa.
Říkala jsem si, že je to přesně ono, co potřebuji, absolvovala jsem přijímací pohovor a přišla mi pozvánka na 4denní intenzivní kurz, který se konal v Londýně.
Kurz se stejnojmennou certifikací se jmenuje EPIC – Event Planners International Colaborative a již názvu vypovídá, že jeho cílem je vytvořit celosvětovou síť profesionálů, zabývajících se plánováním luxusních eventů, dodržující standardy stanovené asociací EPIC.
Kurz pořádá Sarah Haywood, majitelka stejnojmenné firmy a autorka svatebního bestselleru „Wedding Bible“ a spolu s americkou svatební legendou www.marcyblum.com, autorkou několika publikací, přičemž asi nejznámější je „Wedding planning for dummies „.
Obě dámy jsou zvány jako řečníci na konference světového významu, komentují pro největší televizní stanice ty nejprestižnější svatby, organizují svatby s miliónovými rozpočty po celém světě. Prostě odbornice na slovo vzaté, povolanější osoby jsem už asi najít nemohla.

Rozhodla jsem se, že do Londýna poletím o den dříve, abych si oťukala terén. Jsem zvyklá hodně cestovat, ale v Londýně jsem nikdy nebyla, tak tréma trošku zapracovala. Také jsem se trochu obávala typického Londýnského akcentu, což se později ukázalo jako oprávněné, první dva dny jsem si musela zvykat.
V ceně kurzu bylo ubytování na 3 noci v luxusním hotelu The Dorchester https://bit.ly/1U1Zez6 , kde se zároveň i konal kurz. Hotel to byl vskutku okázalý s vytříbeným anglickým servisem a vkusem. Odpolední čaj samozřejmě nebyl výjimkou, schází se zde každé odpoledne londýnská smetánka. Ve všech ohledech mohu tento hotel doporučit, ovšem je potřeba se připravit na pořádný průvan v peněžence. 😊

Program kurzu byl vskutku velice podnětný, ale také hodně náročný.
V neděli jsme začali představováním, kde si každý připravil osobní prezentaci a nakonec se představily obě dámy. Hotel nám k tomu vyčlenil stylovou konferenční místnost a salónek s nádhernou terasou s výhledem na Londýn.

Jelikož se obě dámy zabývají tzv. destination weddings, nejprve přednášely na toto téma. Musím říct, že to bylo velice zajímavé, neboť pro mne bylo vždy záhadou, jakým způsobem může operovat svatební koordinátor na druhém konci světa, když nemá k dispozici své dodavatele a zázemí, což je pro nás naprosto zásadní. Každopádně i ony z 80% využívají služeb svých osvědčených dodavatelů a celé je to o rozpočtu, kdy klient platí i cestovné a čas strávený v zahraničí, plus samozřejmě spolupracují s místními odborníky s prověřenými referencemi.
Povídali jsme se o organizaci eventů, na nichž se podílí i 300 lidí součsně, najímání externistů, logistice, výběru lokací, co je teď trendy apod. Večer jsme zakončili vynikající večeří v hotelové restauraci.

Po příchodu na pokoj jsem našla dárek, což se opakovalo každý večer. Musím říct, že to bylo velice milé. Dostala jsem Sarah a Marcy knížky, lahev sektu, luxusní svíčku, krásné broušené skleničky a spoustu dalších drobností.

Musím říct, že v hotelu se o nás dokonale starali, tak jsem měla možnost vidět i takto špičkový servis, který u nás myslím nemá obdobu a naše 5 hvězdičkové hotely se ještě mají co učit.
Každé ráno jsme začínali snídaní, což v kombinaci se skvělým počasím a nádherným výhledem na Londýn bylo naprosto dokonalé.
Oběd většinou probíhal formou branche s různými tématy. Měli jsme velikonoční branch, kubánský
Večeře byly speciální, každý večer jsme se krásně nastrojili a hotel nám připravil skvělý zážitek.

Druhý den jsme probírali design. Sarah přizvala jednoho ze svých dvorních floristů z tradičního a luxusního Londýnského květinářství www.pulbrookandgould.co.uk , které připravuje výzdobu na ty nejprestižnější eventy včetně akcí královské rodiny. Florista Arnold nám odprezentoval jednu honosnou svatbu, jakým způsobem probíhaly přípravy. Jen rozpočet na květiny byl 1 milion GBP, myslím u nás naprosto nemyslitelné, každopádně zajímavé vidět, jak vzniká luxusní svatební design.
Následující dny nám dámy vysvětlovaly jak fungují, řešili jsme finance, administrativní záležitosti, logistiku, harmonogramy, organizaci externistů a spoustu dalších zajímavých témat. Hodně velká diskuze nastala ohledně výše honoráře. Poté, co se mě zeptaly na ten můj, tak jsem viděla v obličejích kolegyň lehčí zděšení a někdo snad i vznesl dotaz, proč pracuji téměř zdarma? Vysvětlovala jsem jim, že naše ekonomika je poněkud jinde, než ta naše, ale stejně nechápavě kroutily hlavou 😊
Večer pak pro nás připravily v salonku s terasou skvělý večer, klasický britský Fizz spojený se skvělou hudbou, kanapkami a ochutnávkou britského šampaňského.

Třetí den jsme se zabývali prezentací, klientským servisem a sociálnímy sítěmi. Hlavní eventová manažerka hotelu The Dorchester Laura, nám připravila skvělou exkurzy po hotelu, ukázala hlavní místnosti pro pořádání eventů a zároveň nám Sarah ukázala transformaci hlavního sálu během svatby. Kdybych nevěděla, o co jde, nikdy bych nevěřila, že se jedná o ten samý prostor. Laura, celý managment i personál hotelu měli absolutně vstřícné a pro klientské jednání, myslím, že by se u nás od nich mohli hodně učit, jak se dělá profesionální pohostinství.

Odpoledne pak proběhla skype konference s Diane Khoury www.dkevents.com.au , která má na IG 325 tis followers a patří k předním australským eventovým agenturám. Určitě mrkněte na její IG profil, stojí to opravdu zato.
Dala nám spoustu cenných rad ohledně prezentace na sociálních sítích a v oblasti pořádání eventů.

Vyvrcholením celé akce byla gala večeře spojená s exkurzí do kuchyně, kde nám šéfkuchař povídal, jak funguje provoz. Na přivítanou se podávalo šampaňské a kanapky s pravým kaviárem. Následovalo uvedení do speciálního showroomu v prostorách kuchyně, kde nám odprezentoval 6 chodové degustační menu.
Menu se servírovalo na pozlacených talířích a podávali se k němu vybraná vína a sekt.
Výklad byl velice zajímavý, šéfkuchař nám povykládal, že preferují suroviny od lokálních dodavatelů, samozřejmě vyjma kaviáru, nám servírovali nejlepší kaviár na světě, Belugu a ke každému chodu podal obsáhlý výklad. Nemusím asi zdůrazňovat, že jídlo bylo delikatesní a měla jsem co dělat, abych vše snědla.

Poslední den a zároveň i den mého odjezdu začal v prostorách salonku skvělým branchem, na kterém jsme si vyměňovaly zkušenosti, probíhaly různé diskuze a užívali si společných chvil v tak zajímavé společnosti.
Později odpoledne, před mým odjezdem samozřejmě nesměl chybět klasický odpolední čaj, při kterém se servírují vybrané zákusky a sendviče.

Je mi velkým potěšením, že jsem se mohla setkat s kolegyněmi z Číny, Belgie, Polska, Británie a Indie. Jistě, žijeme v rozdílných světech a společnostech s různými možnostmi a potencionálem, ale jedna věc nás rozhodně spojovala. Vášeň a nadšení pro naše povolání, protože je jedno z nejkrásnějších na světě.
Načerpala jsem spoustu užitečných rad a inspirace, kterou hodlám promítnout do mé práce, nahlédla do světa planetárně známých „weddingplanners“
Těším se na Vás, mé milé nevěsty, až všechny cenné rady zužitkuji právě na vaší svatbě.